Wiadomości
Wyjaśnienie w sprawie nalepek legalizacyjnych
Opublikowany: paź 25, 08:20
W związku z wprowadzającymi opinię publiczną w błąd publikacjami prasowymi o rzekomych planach wprowadzenia obowiązku naklejania na tymczasowe tablice rejestracyjne dodatkowego „hologramu w kształcie koła z określoną datą ważności”, Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia, że przepisy w tym zakresie funkcjonują od wielu lat. Naklejki legalizacyjne, które właściciele pojazdów umieszczają na tablicach tymczasowych, już teraz zawierają informację o dacie ważności tablic (miesiąc i rok).
Ponadto, w wyniku uchwalenia ustawy o ograniczeniu barier administracyjnych dla obywateli, do konsultacji społecznych został skierowany projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (zastąpi obecnie obowiązujące rozporządzenie).
Projekt ten nie wprowadza żadnych zmian w stosunku do dotychczasowych wymagań dotyczących nalepki na tablice tymczasowe. Wprowadza natomiast postulowane przez właścicieli pojazdów zmiany i zmniejszy obciążenia administracyjne dla organów rejestrujących pojazdy.
Nie będzie już trzeba demontować tablic rejestracyjnych i przynosić ich do urzędu. Organ rejestrujący będzie jedynie dokonywał adnotacji wpisując dotychczasowy indywidualny numer nalepki legalizacyjnej, wydanej dla już posiadanych tablic rejestracyjnych. Dla właścicieli oznacza to mniejsze koszty i brak uciążliwości związanej z przedłożeniem tablicy rejestracyjnej do organu rejestrującego.
Zaproponowano nowe brzmienie przepisów:
„5. Organ rejestrujący potwierdza legalizację tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdu zarejestrowanego, z zastrzeżeniem § 8, wpisując w rubryce „ADNOTACJE URZĘDOWE” dowodu rejestracyjnego dotychczasowy indywidualny numer znaku legalizacyjnego, w przypadku:
1) wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego;
2) wydania nowego dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na kolejne wpisy terminu badania technicznego pojazdu;
3) wydania nowego dowodu rejestracyjnego w związku z zawiadomieniem o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, o którym mowa w art. 78 ust. 2 pkt 2 ustawy, bez zmiany właściwości miejscowej organu rejestrującego.”
Nowe rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.
Źródło: www.mi.gov.pl
Szukaj w serwisie
Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism
Sprawy cywilne
Wiadomości i porady prawne
Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską
Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.
Porada prawna - Prenumerata RSS
Zaprenumeruj aktualności i porady