Wiadomości

Jak ułatwić składanie reklamacji – nowe konsultacje zmian w rozporządzeniu

Opublikowany: cze 28, 10:28

Zapraszamy do konsultacji nowego projektu nowelizacji rozporządzenia w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej. Konsultacje potrwają do 18 lipca. Uwagi można zgłaszać na portalu mamzdanie.org.pl

Projekt rozporządzenia jest wynikiem uwag przekazanych w ramach konsultacji i uzgodnień przeprowadzonych w marcu 2013 roku w związku z propozycją zmiany rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226, poz. 2291). [link do pierwszych konsultacji].

Pierwotnym założeniem była zmiana obowiązującego rozporządzenia tak, aby dopuścić możliwość potwierdzania przyjęcia reklamacji oraz odpowiadania na reklamację za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

W toku konsultacji społecznych uwagi zostały zgłoszone przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji oraz Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej. Uwagi wskazywały na potrzebę szerszego – w stosunku do konsultowanego projektu rozporządzenia – dopuszczania możliwości komunikowania się z abonentem w formie elektronicznej oraz konieczność odformalizowania postępowania reklamacyjnego. Najważniejsze propozycje, zgłoszone w toku konsultacji społecznych to:

• propozycja dopuszczenia możliwości wykorzystania również innych niż poczta elektroniczna środków komunikacji elektronicznej (np. wiadomości SMS, elektroniczne biura obsługi klienta);

• doprecyzowanie sposobu i zasad wyrażania przez abonenta zgody na elektroniczną formę kontaktu;

• doprecyzowanie wymogów formalnych, jakie musi spełniać korespondencja

z abonentem (np. jednoznaczne ustalenie, że korespondencja w formie elektronicznej nie wymaga bezpiecznego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego);

• usunięcie obowiązku potwierdzania przyjęcia reklamacji;

• uwzględnienie rozwiązań zapobiegających domniemanemu uznawaniu obiektywnie nierealnych roszczeń abonentów.

Szczegółowe informacje na temat uwag zgłoszonych w konsultacjach społecznych oraz stanowisko Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji zostały przedstawione w towarzyszącej tabeli uwag zgłoszonych w ramach konsultacji społecznych. Część uwag zgłoszonych w toku konsultacji społecznych zasługuje na uwzględnienie, jednak uwzględnienie tych uwag nie było możliwie w ramach rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.

Uwzględnienie zasadnych uwag wymagałoby zmiany większości przepisów obowiązującego rozporządzenia, a co za tym idzie uznano, że celowym jest przygotowanie projektu nowego rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej, w miejsce przekazanego do konsultacji społecznych projektu rozporządzenia zmieniającego aktualnie obowiązujące rozporządzenie.

W związku z powyższym przygotowano projekt rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.

Źródło: www.mac.gov.pl

Skomentuj ten artykuł na forum

Szukaj w serwisie

Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism

Wiadomości i porady prawne

Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską

Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.

Czytaj dalej


Więcej

Porada prawna - Prenumerata RSS

Zaprenumeruj aktualności i porady

Archiwum wiadomości