Wiadomości
Co powinny zawierać oraz w jakiej formie mają być ustalone procedury kontroli finansowej w jednostce sektora finansów publicznych?
Opublikowany: paź 12, 08:59
Zgodnie z treścią art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.), kontrola finansowa w jednostkach sektora finansów publicznych dotyczy procesów związanych z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych oraz gospodarowaniem mieniem. Zadaniem kierownika jednostki jest ustalenie w formie pisemnej procedur kontroli finansowej oraz zapewnienie ich przestrzegania. W myśl art. 47 ust. 3 w związku z ust. 2 tego artykułu, zakres przedmiotowy procedur kontroli finansowej powinien obejmować procesy dotyczące pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych.
Przepisy prawa nie przewidują, w jakiej formie mają być prezentowane procedury kontroli. Należy zatem przyjąć, iż powinny być one zawarte w powszechnie stosowanych w praktyce administracyjnej nośnikach norm prawnych, tj. regulaminy, wytyczne kierownictwa, zakresy obowiązków itp. Treść ww. procedur powinna uwzględniać “Standardy kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych”.
Źródło: www.mf.gov.pl
Szukaj w serwisie
Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism
Sprawy cywilne
Wiadomości i porady prawne
Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską
Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.
Porada prawna - Prenumerata RSS
Zaprenumeruj aktualności i porady