Wiadomości

Co powinny zawierać oraz w jakiej formie mają być ustalone procedury kontroli finansowej w jednostce sektora finansów publicznych?

Opublikowany: paź 12, 08:59

Zgodnie z treścią art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.), kontrola finansowa w jednostkach sektora finansów publicznych dotyczy procesów związanych z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych oraz gospodarowaniem mieniem. Zadaniem kierownika jednostki jest ustalenie w formie pisemnej procedur kontroli finansowej oraz zapewnienie ich przestrzegania. W myśl art. 47 ust. 3 w związku z ust. 2 tego artykułu, zakres przedmiotowy procedur kontroli finansowej powinien obejmować procesy dotyczące pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych.

Przepisy prawa nie przewidują, w jakiej formie mają być prezentowane procedury kontroli. Należy zatem przyjąć, iż powinny być one zawarte w powszechnie stosowanych w praktyce administracyjnej nośnikach norm prawnych, tj. regulaminy, wytyczne kierownictwa, zakresy obowiązków itp. Treść ww. procedur powinna uwzględniać “Standardy kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych”.

Źródło: www.mf.gov.pl

Skomentuj ten artykuł na forum

Szukaj w serwisie

Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism

Wiadomości i porady prawne

Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską

Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.

Czytaj dalej


Więcej

Porada prawna - Prenumerata RSS

Zaprenumeruj aktualności i porady

Archiwum wiadomości