Wiadomości
Zwrot VAT-u od Telekomunikacji Polskiej S.A
Opublikowany: gru 13, 07:17
Telekomunikacja Polska S.A. jest zobowiązana do zwrotu użytkownikom Neostrady podatku VAT za marzec i kwiecień 2005 roku. Warunkiem jego otrzymania jest reklamacja przez klienta rachunków za te miesiące.
Od marca 2005 roku usługi dostępu do Internetu dla klientów indywidualnych są obciążone podatkiem VAT o stawce 22% . Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym operator o każdej podwyżce musi poinformować klienta na piśmie z miesięcznym wyprzedzeniem.
Telekomunikacja Polska spóźniła się i swoich klientów o podwyżce VAT-u powiadomiła w połowie marca. W piśmie wystosowanym przez tą spółkę nie ma również wymaganej prawem informacji, że klient w związku z podwyżką może zrezygnować z usługi, a dostawca nie ma prawa domagać się od niego odszkodowania.
Z dotychczasowej praktyki wynika, iż osoby, które zareklamowały rachunki telefoniczne za marzec i kwiecień spotykają się z uznaniem tej reklamacji przez TP S.A. i zwrotem zapłaconego podatku VAT. Formularz takiej reklamacji można wypełnić na stronie Telekomunikacji Polskiej S.A. www.tpsa.pl przytaczając powyższe okoliczności.
Szukaj w serwisie
Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism
Sprawy cywilne
Wiadomości i porady prawne
Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską
Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.
Porada prawna - Prenumerata RSS
Zaprenumeruj aktualności i porady