Wiadomości
ZUS - ułatwienia dla słuchowo niepełnosprawnych
Opublikowany: lip 22, 07:25
ZUS podejmuje działania na rzecz ułatwienia obsługi klientów niepełnosprawnych
Osoby z niepełnosprawnością słuchową łatwiej będą mogły załatwiać sprawy w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Pracownicy ZUS, zajmujący się bezpośrednią obsługą klientów, zostali przeszkoleni w posługiwaniu się językiem migowym.
Pracownicy sali obsługi klientów wszystkich oddziałów Zakładu (54 osoby) przeszli szkolenie doskonalące z zakresu umiejętności posługiwania się językiem migowym (II stopień). Ponadto 48 pracowników zatrudnionych w największych inspektoratach ZUS przeszło kurs podstawowych umiejętności posługiwania się tym językiem. Dzięki temu osoby niesłyszące zgłaszające się osobiście do ZUS mogą liczyć na pomoc w załatwianiu wszelkich spraw. – ZUS podejmuje działania na rzecz ułatwiania obsługi klientów niepełnosprawnych. Szkolenie naszych pracowników z języka migowego jest tego dobrym przykładem – mówi Paweł Wypych, prezes ZUS.
Szkolenie prowadzili przedstawiciele Polskiego Związku Głuchych. Kurs zakończył się egzaminem z praktycznych umiejętności. W tym roku planowane są kolejne kursy rozwijające już nabyte umiejętności.
Źródło: www.zus.pl
Szukaj w serwisie
Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism
Sprawy cywilne
Wiadomości i porady prawne
Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską
Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.
Porada prawna - Prenumerata RSS
Zaprenumeruj aktualności i porady