Wiadomości

Zmiana ustawy o samorządzie gminnym

Opublikowany: maj 16, 07:30

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra spraw wewnętrznych i administracji.

Projekt ustawy przyznaje wójtom, burmistrzom i prezydentom miast prawo powoływania i odwoływania sekretarzy gmin. Dotychczas uprawnienia te przysługiwały radzie gminy. Sekretarz będzie odwołany, gdy nie złoży oświadczenia majątkowego oraz złamie zakaz antykorupcyjny. Nowe przepisy dotyczą osób pełniących funkcje sekretarzy gmin w chwili wejścia w życie projektowanej ustawy. Ponadto przepisy projektu nowelizacji doprecyzowują zasady zatrudniania pracowników samorządowych. Pracodawcy samorządowi będą mogli przenosić pracowników już zatrudnionych na inne wolne stanowisko w danej jednostce organizacyjnej bez konieczności przeprowadzania procedury naboru. Rozwiązanie to obejmuje wyłącznie pracowników na stanowiskach urzędniczych, a przeniesienie – zgodnie z projektem – może nastąpić na wniosek urzędnika lub za jego zgodą. Rządowa propozycja zmian jest odpowiedzią na postulaty samorządowców dotyczące doprecyzowania przepisów, które w praktyce wywołują wątpliwości.

Źródło: www.kprm.gov.pl

Skomentuj ten artykuł na forum

Szukaj w serwisie

Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism

Wiadomości i porady prawne

Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską

Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.

Czytaj dalej


Więcej

Porada prawna - Prenumerata RSS

Zaprenumeruj aktualności i porady

Archiwum wiadomości