Wiadomości
Wymeldowanie osoby z mieszkania, domu
Opublikowany: lis 29, 12:03
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące, jest obowiązana wymeldować się w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
Osoba zobowiązana do wymeldowania się zgłasza organowi gminy właściwemu ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące następujące dane osobowe:
- nazwisko i imiona
- nazwisko rodowe
- nazwiska i imiona poprzednie;
- imiona rodziców;
- nazwiska rodowe rodziców;
- stan cywilny;
- imię i nazwisko małżonka oraz jego nazwisko rodowe;
- płeć;
- datę i miejsce urodzenia;
- obywatelstwo;
- numer PESEL;
- dotyczące obowiązku wojskowego, w tym stopień wojskowy, nazwę, serię i numer wojskowego dokumentu osobistego z oznaczeniem wojskowej komendy uzupełnień lub poświadczenie o zgłoszeniu się do rejestracji przedpoborowych;
- adres dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące;
- rodzaj, serię i numer dokumentu tożsamości;
- o wykształceniu.
W siedzibie urzędu miasta lub gminy możemy otrzymać stosowny formularz do którego wpiszemy powyższe dane.
Wymeldowanie administracyjne
Jeżeli określona osoba nie dopełni obowiązku wymeldowania się organ gminy wydaje na wniosek strony ( najczęściej właściciela mieszkania) lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się. Przepis ten często stosuje się w przypadku rozwodu, separacji małżonków lub eksmisji lokatora.
Termin załatwienia sprawy – zgodnie z terminami przewidzianymi w Kodeksie Postępowania Administracyjnego
Opłata skarbowa wynosi:
- podanie 5 zł
- załącznik 0,50 zł
Zainteresowanemu przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Akt prawny: Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. 01.87.960 ze zmianami)
Szukaj w serwisie
Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism
Sprawy cywilne
Wiadomości i porady prawne
Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską
Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.
Porada prawna - Prenumerata RSS
Zaprenumeruj aktualności i porady