Wiadomości

W jakim terminie powinno zostać wypłacone wynagrodzenie pracownikowi tymczasowemu?

Opublikowany: cze 5, 05:22

Zgodnie z art. 85 § 2 Kodeksu pracy – wypłaty wynagrodzenia dokonuje się niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego. Dzień 10 następnego miesiąca jest maksymalnym okresem, w którym wynagrodzenie za poprzedni miesiąc bezwzględnie powinno być wypłacone. Pracodawca powinien ustalić konkretny termin wypłaty wynagrodzenia w granicach do dnia 10 następnego miesiąca.

Jak wynika z art. 85 § 2 KP, wynagrodzenie powinno być wypłacane niezwłocznie po ustaleniu należnej pracownikowi kwoty. W sytuacji, gdy kilkudniowy, czy kilkunastodniowy okres pracy u danego pracodawcy użytkownika został zakończony, nie powinno być żadnych problemów z ustaleniem należnego pracownikowi wynagrodzenia za tę pracę. Wynagrodzenie to powinno być wypłacone bez zbędnej zwłoki.

Ustalenie terminu wypłaty wynagrodzenia na określony dzień w granicach do dnia 10 następnego miesiąca przy krótkotrwałych umowach budzi zastrzeżenia, gdyż odsuwanie terminu wypłaty wynagrodzenia za wykonaną pracę stanowi pewną formę kredytowania przez pracownika agencji pracy tymczasowej, a ponadto kumulowanie wynagrodzenia za pracę u różnych pracodawców użytkowników może stwarzać problemy z ustaleniem, czy wynagrodzenie to zostało prawidłowo obliczone.

Źródło: www.pip.gov.pl

Skomentuj ten artykuł na forum

Szukaj w serwisie

Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism

Wiadomości i porady prawne

Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską

Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.

Czytaj dalej


Więcej

Porada prawna - Prenumerata RSS

Zaprenumeruj aktualności i porady

Archiwum wiadomości