Wiadomości
„Świecący” interes
Opublikowany: paź 3, 09:16
Czy reklama napoju Veroni Mineral Fit może wprowadzać konsumentów w błąd? Wyjaśni to postępowanie wszczęte przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Wątpliwości Urzędu wzbudziła reklama napoju Veroni Mineral Fit, która może zawierać twierdzenia wprowadzające konsumentów w błąd co do szkodliwości substancji konserwujących. Chodzi o sformułowanie: większość z Państwa nie kupuje wód smakowych. Trudno się dziwić – benzoesan sodu, sorbinian potasu – to konserwanty. Jeszcze trochę a będziemy wszyscy świecić.
Przepisy pozwalają na dodawanie środków konserwujących – wymienionych w reklamie – do aromatyzowanych napojów bezalkoholowych. Zakwestionowany przez Prezesa UOKiK spot sugeruje jednak, że za wyjątkiem napoju Veroni wszystkie inne wody smakowe są szkodliwe dla zdrowia, ze względu na zawarte w nich konserwanty. Ponadto może wywołać u konsumentów nieuzasadniony lęk związany z nabywaniem takich produktów i tym samym podważyć zaufanie do przepisów obowiązujących w Polsce i na terenie Unii Europejskiej.
W przypadku stwierdzenia naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, Prezes Urzędu może nakazać zaniechania stosowania praktyki niezgodnej z prawem, a także nałożyć na przedsiębiorcę karę finansową w wysokości 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.
Źródło: www.uokik.gov.pl
Szukaj w serwisie
Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism
Sprawy cywilne
Wiadomości i porady prawne
Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską
Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.
Porada prawna - Prenumerata RSS
Zaprenumeruj aktualności i porady