Wiadomości
Projekt ustawy o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe”
Opublikowany: lut 19, 14:19
Projekt nowelizacji określa sposób oddłużenia spółki PKP Przewozy Regionalne. Koncepcja oddłużenia zakłada zrekompensowanie spółce ponad 2 mld zł strat, jakie poniosła ona w latach 2001-2004 świadcząc usługi publiczne. Zgodnie z przepisami unijnymi, firmy kolejowe świadczące pasażerskie usługi przewozowe (tzw. usługi publiczne) są uprawnione do otrzymania rekompensaty z tytułu poniesionych strat. Po dokonaniu restrukturyzacji udziały spółki PKP Przewozy Regionalne zostaną przekazane samorządom.
Źródłem oddłużenia spółki będą środki pochodzące z akcyzy od paliw przeznaczone m.in. na finansowanie budowy i utrzymania infrastruktury kolejowej. Z tych środków minister infrastruktury przekaże spółce dotację w wysokości 2,16 mld zł, jako rekompensatę strat. Pieniądze te spółka PKP Przewozy Regionalne wykorzysta na spłatę zadłużenia wobec innych spółek kolejowych.
Ponadto projekt zakłada, że Skarb Państwa udzieli spółce PKP SA pożyczki w wysokości 1,86 mld zł. Zostaną one przekazane PKP Polskim Liniom Kolejowym na prace związane z modernizacją i rozbudową infrastruktury. Pożyczka będzie spłacona m.in. udziałami spółki PKP Przewozy Regionalne. Skarb Państwa, po przejęciu wszystkich udziałów spółki, przekaże je samorządom województw.
Źródło: www.premier.gov.pl
Szukaj w serwisie
Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism
Sprawy cywilne
Wiadomości i porady prawne
Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską
Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.
Porada prawna - Prenumerata RSS
Zaprenumeruj aktualności i porady