Wiadomości

Postępowanie kwalifikacyjne w służbie cywilnej - mianowanie

Opublikowany: lis 10, 14:02

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 170, poz. 1218 z późn. zm.) o uzyskanie mianowania w służbie cywilnej może ubiegać się osoba, która:

  • jest pracownikiem służby cywilnej;
  • posiada co najmniej trzyletni staż pracy w służbie cywilnej lub uzyskała zgodę dyrektora generalnego urzędu na przystąpienie do postępowania kwalifikacyjnego przed upływem tego terminu, jednak nie wcześniej niż po upływie dwóch lat od nawiązania stosunku pracy w służbie cywilnej;
  • posiada tytuł magistra lub równorzędny;
  • zna co najmniej jeden język obcy spośród języków roboczych Unii Europejskiej;
  • jest żołnierzem rezerwy lub nie podlega powszechnemu obowiązkowi obrony.

Spełnienie powyższych warunków oraz warunków art. 4 pkt 1-3 ustawy (obywatelstwo polskie, korzystanie z pełni praw publicznych, niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe) potwierdza dyrektor generalny właściwego urzędu.

Zgłoszenie do postępowania kwalifikacyjnego

Wzór zgłoszenia do postępowania kwalifikacyjnego określa i publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Pracownik służby cywilnej kieruje zgłoszenie do postępowania kwalifikacyjnego do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W danym roku kalendarzowym zgłoszenia składa się w okresie od 1 stycznia do dnia 31 maja.

Postępowanie kwalifikacyjne dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie

Zgodnie z art. 22 ustawy o służbie cywilnej postępowanie kwalifikacyjne prowadzi Krajowa Szkoła Administracji Publicznej. W toku postępowania kwalifikacyjnego sprawdza się wiedzę, umiejętności i predyspozycje kierownicze niezbędne do wypełniania zadań służby cywilnej.

Limit mianowań

Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w terminie 14 dni od opublikowania ustawy budżetowej, podaje do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów maksymalną liczbę nowych mianowań w danym roku.

Źródło:www.dsc.kprm.gov.pl

Skomentuj ten artykuł na forum

Szukaj w serwisie

Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism

Wiadomości i porady prawne

Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską

Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.

Czytaj dalej


Więcej

Porada prawna - Prenumerata RSS

Zaprenumeruj aktualności i porady

Archiwum wiadomości