Wiadomości
Nieuczciwe praktyki sieci sklepów spożywczych.
Opublikowany: lis 6, 09:06
Sieć sklepów spożywczych Lidl naruszyła prawo odmawiając klientom reklamacji towarów kupionych podczas wyprzedaży – uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Wszczęte w lipcu postępowanie wykazało, że sieć wprowadziła konsumentów w błąd zamieszczając w gazetce reklamowej informację, że artykuły z wyprzedaży nie podlegają reklamacji.
Zgodnie z przepisami o sprzedaży konsumenckiej, dokonując zakupu towaru podczas wyprzedaży sezonowej konsument ma takie same prawo do reklamacji, jak podczas zakupów nieobjętych promocją. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową w ciągu 2 lat od dnia zakupu. Reklamację należy złożyć u sprzedawcy – najlepiej na piśmie.
Zdaniem Prezesa UOKiK podając niezgodną z prawem informację spółka uchylała się od odpowiedzialności wynikającej z ustawy o sprzedaży konsumenckiej. Praktyki sieci Lidl są niezgodne z prawem, nie mogą być zatem dalej stosowane. Na spółkę nie została nałożona kara finansowa, ponieważ takiej możliwości nie przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów.
Decyzja nie jest ostateczna. Przedsiębiorcy przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Źródło: www.uokik.gov.pl
Szukaj w serwisie
Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism
Sprawy cywilne
Wiadomości i porady prawne
Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską
Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.
Porada prawna - Prenumerata RSS
Zaprenumeruj aktualności i porady