Wiadomości
Jazda na światłach w dzień - wpływ na bezpieczeństwo ruchu
Opublikowany: cze 23, 08:18
Z zebranych danych wynika, że w okresie „po” (marzec – sierpień 2008) w stosunku do okresu „przed” (marzec – sierpień 2006) nastąpiły pozytywne zmiany w grupach wypadków, na które wpływ ma jazda z włączonymi światłami w dzień:
- Liczba zabitych we wszystkich wypadkach w dzień spadła o 1%.
- Nastąpił istotny spadek liczby zderzeń czołowych w dzień (-5%). W wypadkach tych zginęły 52 osoby mniej (-13%) i 164 osoby mniej zostały ranne (-4%).
- Liczba najechań na pieszych w dzień zmalała o 9% (408 potrąceń mniej), zginęło 12 pieszych mniej, a 204 pieszych mniej zostało rannych.
- Liczba potrąceń pieszych na przejściach dla pieszych w dzień spadła o 198 (15% potrąceń mniej). W wypadkach tych zginęło mniej o 8% pieszych.
W ramach działań służących poprawie bezpieczeństwa ruchu, 24 września 2008 r. Komisja Europejska przyjęła Dyrektywę 2008/89/EC będącą aktualizacją Dyrektywy 76/756/EEC, którą wprowadziłaod 7 lutego 2011 r. obowiązek wyposażania wszystkich nowo produkowanych modeli samochodów osobowych i dostawczych w specjalne światła do jazdy dziennej (DDRL – od ang. Dedicated Daytime Running Lamps) – światła zgodne z Regulaminem nr 87 EKG ONZ, automatycznie włączane przy uruchomieniu silnika.
Źródło: www.mi.gov.pl
Szukaj w serwisie
Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism
Sprawy cywilne
Wiadomości i porady prawne
Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską
Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.
Porada prawna - Prenumerata RSS
Zaprenumeruj aktualności i porady