Wiadomości
9 listopada zaczęło obowiązywać nowe rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego
Opublikowany: lis 16, 08:42
Modernizacja nadzoru pedagogicznego ma dwa główne cele – rozwój systemu edukacji oraz doskonalenie pojedynczych szkół i placówek oświatowych.
Rozwojowi systemu edukacji służy:
- ujednolicenie działań z zakresu zewnętrznego nadzoru pedagogicznego na terenie kraju,
- ustalenie ogólnie obowiązujących wymagań Państwa wobec szkół i placówek,
- ujednolicenie narzędzi ewaluacji i kontroli,
- szkolenia osób sprawujących zewnętrzny nadzór pedagogiczny.
Tak zorganizowany nadzór zewnętrzny pozwala na rzetelną i porównywalną ocenę pracy szkół i placówek, a w konsekwencji na przeprowadzanie analiz i formułowanie wniosków oraz umożliwia tworzenie krótko i długoterminowych strategii rozwoju oświaty na poziomie państwa i samorządu lokalnego.
Doskonaleniu pracy pojedynczej szkoły lub placówki służy:
- wprowadzenie ewaluacji wewnętrznej,
- wskazanie w formie wymagań najważniejszych działań mających wpływ na jakość kształcenia,
- pokazanie możliwości rozwoju poprzez opisanie różnych poziomów wymagań (droga od D do A),
Oddanie w ręce dyrektorów i nauczycieli decyzji o zakresie i sposobie wdrożenia wniosków z ewaluacji wewnętrznej pozwala na wybranie własnej drogi rozwoju. Umożliwia doskonalenie pracy szkoły i placówki wynikające z potrzeb uczniów i lokalnej społeczności.
Źródło: www.men.gov.pl
Szukaj w serwisie
Wzory pozwów, wniosków, umów i innych pism
Sprawy cywilne
Wiadomości i porady prawne
Konkordat między Rzeczpospolita Polską a Stolicą Apostolską
Rzeczpospolita Polska i Stolica Apostolska potwierdzają, że Państwo i Kościół katolicki są — każde w swej dziedzinie — niezależne i autonomiczne oraz zobowiązują się do pełnego poszanowania tej zasady we wzajemnych stosunkach i we współdziałaniu dla rozwoju człowieka i dobra wspólnego.
Porada prawna - Prenumerata RSS
Zaprenumeruj aktualności i porady